Gotická hudba v Čechách 13. - 15. století / Gothic Music in Bohemia 13th-15th Century (1300 - 1450)
Kód položky: MK0026

Výběr skladeb pro tuto nahrávku byl veden snahlou ukázat hudební minulost v Čechách. Vzhledem k tomu, že hudba středověké Evropy byla povětšinou kosmopolitní, je zajímavé sledovat, jak se ojediněle charakteristické prvky národních kultur vzájemně ovlivňovaly. Právě České země ve středověku jsou pro to dobrým příkladem.Výběr skladeb pro tuto nahrávku byl veden snahlou ukázat hudební minulost v Čechách. Vzhledem k tomu, že hudba středověké Evropy byla povětšinou kosmopolitní, je zajímavé sledovat, jak se ojediněle charakteristické prvky národních kultur vzájemně ovlivňovaly. Právě České země ve středověku jsou pro to dobrým příkladem.
Interpreti
Ars cameralis
umělecký vedoucí Lukáš Matoušek
Zuzana Matoušková - mezzosoprán
Hanuš Bartoň, Milan Langer, Lukáš Matoušek, Jiří Richter, Oldřich Smola - historické nástroje
Host
Richard Sporka - tenor a kontratenor
Authentic
Celkový čas: 63:00
[1] Maîenzit one nîdt (Pseudo Neidhart) mezzosoprán, šalmaj, rybebka, fidula, cimbál | 1:22 | |||
[2] Owê dîrre summerzit (Neidhart von Reuenthal) mezzosoprán, harfa | 1:18 | |||
[3] Ez ist hiute eyn wunnychlicher tâc (Tannhäuser) mezzosoprán, flétna, portativ, rybebka, cimbál | 2:46 | |||
[4] Ductia rybebka, flétna, triangl, tamburina | 1:44 | |||
[5] Dřievo sie listem odievá tenor, fidula | 2:00 | |||
[6] Czaldy waldy rybebka, flétna, triangl, tamburina | 1:49 | |||
[7] Otep myry mieť moj milý mezzosoprán, rybebka, harfa, cimbál, kamzičí roh | 3:24 | |||
[8] Magnificemus Dominum mezzosoprán, kontratenor, portativ, fidula, šalmaj | 1:06 | |||
[9] Ave lumen – O premium mezzosoprán, tenor, cymbala | 1:36 | |||
[10] Divo flagrans numine mezzosoprán, kontratenor, krumhorn, portativ | 1:40 | |||
[11] O quam pulchra – Magi videntes mezzosoprán, kontratenor, portativ, fidula, krumhorn | 1:26 | |||
[12] Fons tocius superbie – motet (Guilaume de Machaut) mezzosoprán, fidula, portativ, cymbala | 2:15 | |||
[13] Douce dame jolie – virelai (Guilaume de Machaut) mezzosoprán, tenor, píšťala, rybebka, fidula, tamburína | 1:39 | |||
[14] Ave coronata – motet mezosoprán, fidula, portativ | 2:21 | |||
[15] Que est ista mezzosoprán, cimbál, rybebka, flétna | 1:31 | |||
[16] Compangant omnes iubilose mezosoprán, citola | 1:29 | |||
[17] More festi querimus mezzosoprán, tenor, dvojitá píšťala, rybebka, fidula, cimbál, cymbala | 2:12 | |||
[18] Vaer rouve in dander huis – rondeau portativ, fidula, krumhorn | 1:34 | |||
[19] Poche partir – ballata (Francesco Landini) mezzosoprán, portativ, harfa | 2:28 | |||
[20] Je porte mie blemant – virelai (Donato da Firenze) krumhorn, fidula, portativ | 2:40 | |||
[21] Soit tart tempre maint soir – virelai mezzosoprán, cembalino, harfa, citola | 1:26 | |||
[22] Sorta tenpre maint soir – virelai mezzosoprán, portativ, fidula, krumhorn, rybebka | 1:17 | |||
[23] Amis douls vis (Molendinum de Paris) cembalino, citola, harfa | 1:46 | |||
[24] Amis tout dous – rondeau (Pierre de Molins) mezzosoprán, portativ, harfa | 2:37 | |||
[25] Amis douls vis (Molendinum secundum discantus) fidula, portativ, krumhorn | 2:17 | |||
[26] L´alta belleza tua – ballata (Guillaume Dufay) mezzosoprán, portativ, fidula, krumhorn | 2:08 | |||
[27] Vergene bella (Guillaume Dufay/Francesco Petrarca) mezzosoprán, portativ, flétna, fidula | 3:38 | |||
[28] Gloria “ad modum tubae” (Guillaume Dufay) mezzosoprán, portativ, fidula, krumhorn | 1:53 | |||
[29] Gloria “amore Dei” mezzosoprán, tenor, krumhorn | 1:42 | |||
[30] Modulisemus omnes mezzosoprán, kamzičí roh, cimbál, rybebka | 2:23 | |||
[31] Palmiger a vernulis mezzosoprán, portativ, fidula, krumhorn | 2:23 |